Ο αξονας πισω μεσα στα ακρα εχει καποια ρουλεμαν τα οποια με την πολυκαιρια τα νερα που εισερχονται κλπ καταστρεφονται, αυτα αν δεν αλλαχτουν τοτε καταστρεφουν τον σωληνα που βρισκονται τα ακρα μας πανω (στα 106-σαξο κιτρινος σωληνας). Για την αποφυγη αυτης της καταστασης γιατι ειναι και χρονοβορα και δαπανηρη καλο ειναι να υπαρχει σωστος ελεγχος στα σερβις και αλλαγη καθε 80-100 000κμ ή αν κανετε λιγα κμ οπως εγω σε καποια φαση να αλλαχτουν..(π.χ το δικο μου ειχε 90.000κμ 10 χρονων σχεδον και δεν ειχαν αλλαχτει). Αν τα αλλαξετε εγκαιρως τα χρηματα ειναι 2 σετακια επισκευης αξονα απο την skf (που περιεχουν τα 2 ρουλεμαν και τα λαστιχακια στεγανοποησης) και οσα λεφτα χρειαστουν εργατικα ή αν το κανετε μονοι σας να παρετε και ενα γρασσο καλο για ρουλεμαν.
Εγω προμηθευτηκα τα ρουλεμαν και αποφασισα να λυσω τα ακρα μου
α) στερεωνεται προσεκτικα το αυτοκινητο σε τριποδα
β) αφαιρειται τους τροχους
γ) μετρατε το υψος με τα ακρα κρεμασμενα σε καποιο σταθερο σημειο του αυτοκινητου (οι κοκκινες αυτοι ραβδοι που θα δειτε ρυθμιζουν το υψος του αυτοκινητου)-λυνεται αμορτισερ
δ) αφαιρειται τις δαγκανες απ τους δισκους, ειναι 4 βιδες σας λεω να αφαιρεσετε τις δαγκανες γιατι αν λυσετε απλα το σωληνακι θα χρειαστειται να κανετε και εξαερωση στα υγρα των φρενων, εγω αφαιρεσα το σωληνακι των φρενων και την ντιζα του χειροφρενου, χαζο γιατι μετα χρειαστηκε να αλλαξω και τακακια
ε)στην συνεχεια λυνεται τις 4 βιδες τορξ τ40, 2 απο καθε πλευρα, οι οποιες συγκρατουν τις κοκκινες ραβδους... εδω εγω οπως και αλλοι αντιμετωπισα μεγαλο προβλημα γιατι οι βιδες ηταν σκουριασμενες και κολλημενες, εγω μετα απο πολλα ζορια και αφου ειχα καταστρεψει το κεφαλι τους τις ξετρυπησα με τρυπανι, αν δειτε τα σκουρα ψεκαστε με αντισκωριακο και αφηστε τες για πολη ωρα χτυπηστε με σφυρι παντως ειναι ενα θεματακι που ειναι πολυ χρονοβορο....(εγω προσπαθησα με ολους τους τροπους)
ζ)βγαζετε τις κοκκινες ραβδους απ την μερια του ακρου (π.χ απο αριστερα) η ραβδος που ποιανει πανω στο αριστερο ακρο ποιανει στο δεξι ψαλιδι, εσεις θα πατε απο το αριστερο και τηα βιδωσετε μια βιδα μακρυα πανω στην κοκκινη ραβδο 10αρα βιδα μακρυα και θα χτυπησετε απο το δεξι ψαλιδι την ραβδο να βγει απ το καρε να βγει απ το αριστερο ακρο, παλι ψεκασμα με αντισκωριακο και πολυ υπομονη, αν δεν τα καταφερετε με την βιδα την μακρυα την δεκαρα και μερικα παψιμαδια μπορειτε να φτιαξετε χειροποιητη πρεσουλα(εξηγηση οποτε θελετε_)
η) τα ακρα σας τωρα συγκρατουνται μονο απο την αντιστρεπτικη, λυνεται αριστερα την 10αρα που βλεπεται και βγαζεται την πλαστικη βιδουλα τορξ, στην συνεχεια απ τα δεξια το ιδιο και αφαιρειται (προσπαθωντας με διαφορους τροπους ) να βγαλεται το αυτακι εξω καθως ειναι ενσωματομενη μεσα του η αντιστρεπτικη σας.. οταν τα αφαιρεσετε τα ακρα σας ειναι ελευθερα
θ) αν δεν βγαινουν με το χερι τοτε χτυπηστε τα ελαφρυα με ενα σφυρακι
ι) τωρα ελεγχεται τα ακρα του σωληνα, καθαριστε και δειτε για τυχον φθορες αν δεν ειναι τελειως λεια υπαρχει προβλημα, (οπως ειχα εγω) αν δεν εχει προβλημα και ειναι λεια τοτε απλα βγαζεται τα παλια ρουλεμαν με τις ελαστικες ροδελες και αποστατες και βαζετε καινουρια, απλα χρειαζεστε πρεσσα ή μεγαλη υπομονη και προσοχη γιατι αν τα περασετε με σφυρακι ειναι πολυ ευαισθητα
κ) οταν αλλαξετε τα ρουλεμαν και τοποθετεισετε ξανα τα ακρα στον σωληνα να τα γρασαρετε καλα, στην συνεχεια με ενα γρυλακι κρατηστε το ακρο στο σημειο που εχετε μετρησει το υψος γ, π.χ φερνετε τ ακρο στο υψος του και περνατε μεσα απ το καρε την ραβδο και την κεντραρεται με το απεναντι καρε
λ) ολα τα υπολοιπα τα τοποθετειται οπως τα βγαλατε
τωρα οσον αφορα το αλλο θεμα εγω οταν τα εβγαλα, ειδα φθαρμενα τα ακρα του σωληνα, επειδη το εψαξα πολυ το θεμα σας αναφερω καποιες απ τις λυσεις που εχετε
α) μεταχειρισμενος αξονας (κοστος απο 250-350) αν δεν εχετε γνωστο, μπορει να εχει το ιδιο προβλημα με τον παλιο σας
β) μεταχειρισμενος αξονας ταμπουρατος απο 106-σαξο-αξ, διαφορες διαμετρου 1μμ και δεν ειναι κιτρινος χρησιμοποιειται τα ακρα τις ραβδους τις παλιες σας, κοστος (100-150ευρο) παλι αγνωστη κατασταση του αξονα
γ) αν η ζημια στα ακρα σας ειναι μικρη μπορειτε να τοποθετησετε 3πλα ρουλεμαν οπου στο σημειο που θα εχετε πατουρα να πατανε ρουλεμαν, κοστος το λιγοτερο, αγνωστη επιτυχια..
δ) κατεβασμα του αξονα και τορνος.. αλλοι τορνοι βαζουν ρουλεμαν τεφλον και δεν χαλαει ποτε 350-400ευρο (πραγματικα δεν ξερω κατα ποσο ειναι καλο αυτο)
ε) τορνος, οπου η δουλεια που γινεται για να καταλαβεται γεμιζουν την φθορα του σωληνα με ηλεκτροκολληση και τορναρουν πανω για να ερθει στην μαμα διασταση ο σωληνας και περνανε 3πλα ρουλεμαν κοστος 350+
ζ) εγω βρηκα εναν μηχανουργο γνωστο μου και φτιαξαμε τον αξονα αλλαζοντας τα ακρα του σωληνα που ειναι πρεσαριστα μεσα στον κιτρινο σωληνα
http://imaxle.co.uk/catalog/bearing-s ... nd-inner-stub-pin-set-106
σε ολες τις παραπανω περιπτωσεις πρεπει να κατεβει ο αξονας..
θελει να λυθουν καθισματα, κατανεμητης και οτιδηποτε συγκρατει αξονα με σασι, δλδ καποια λαμακια στην συνεχεια θελει 3 ατομα δυο να κρατανε απ τις 2 πλευρες και εναν να λυνει τις βιδες που ειναι 4 περαστες μεσα στην καμπινα
Τελος θα ηθελα να σας πω οτι η δουλεια ειναι πολυ δυσκολη αν δεν ειστε σιγουροι μην το ξεκινησετε καν, εγω σας λεω την αποψη μου γιατι αντιμετωπισα ολες τις δυσκολιες και δεν μου χαριστηκε τπτ! πολυ προσοχη σε οσους το δοκιμασουν γιατι παιζουμε πραγματικα με την ζωη μας και τα φρενα μας
οτιδηποτε θελετε email!!!
mech1@hotmail.gr
Εγω προμηθευτηκα τα ρουλεμαν και αποφασισα να λυσω τα ακρα μου
α) στερεωνεται προσεκτικα το αυτοκινητο σε τριποδα
β) αφαιρειται τους τροχους
γ) μετρατε το υψος με τα ακρα κρεμασμενα σε καποιο σταθερο σημειο του αυτοκινητου (οι κοκκινες αυτοι ραβδοι που θα δειτε ρυθμιζουν το υψος του αυτοκινητου)-λυνεται αμορτισερ
δ) αφαιρειται τις δαγκανες απ τους δισκους, ειναι 4 βιδες σας λεω να αφαιρεσετε τις δαγκανες γιατι αν λυσετε απλα το σωληνακι θα χρειαστειται να κανετε και εξαερωση στα υγρα των φρενων, εγω αφαιρεσα το σωληνακι των φρενων και την ντιζα του χειροφρενου, χαζο γιατι μετα χρειαστηκε να αλλαξω και τακακια
ε)στην συνεχεια λυνεται τις 4 βιδες τορξ τ40, 2 απο καθε πλευρα, οι οποιες συγκρατουν τις κοκκινες ραβδους... εδω εγω οπως και αλλοι αντιμετωπισα μεγαλο προβλημα γιατι οι βιδες ηταν σκουριασμενες και κολλημενες, εγω μετα απο πολλα ζορια και αφου ειχα καταστρεψει το κεφαλι τους τις ξετρυπησα με τρυπανι, αν δειτε τα σκουρα ψεκαστε με αντισκωριακο και αφηστε τες για πολη ωρα χτυπηστε με σφυρι παντως ειναι ενα θεματακι που ειναι πολυ χρονοβορο....(εγω προσπαθησα με ολους τους τροπους)
ζ)βγαζετε τις κοκκινες ραβδους απ την μερια του ακρου (π.χ απο αριστερα) η ραβδος που ποιανει πανω στο αριστερο ακρο ποιανει στο δεξι ψαλιδι, εσεις θα πατε απο το αριστερο και τηα βιδωσετε μια βιδα μακρυα πανω στην κοκκινη ραβδο 10αρα βιδα μακρυα και θα χτυπησετε απο το δεξι ψαλιδι την ραβδο να βγει απ το καρε να βγει απ το αριστερο ακρο, παλι ψεκασμα με αντισκωριακο και πολυ υπομονη, αν δεν τα καταφερετε με την βιδα την μακρυα την δεκαρα και μερικα παψιμαδια μπορειτε να φτιαξετε χειροποιητη πρεσουλα(εξηγηση οποτε θελετε_)
η) τα ακρα σας τωρα συγκρατουνται μονο απο την αντιστρεπτικη, λυνεται αριστερα την 10αρα που βλεπεται και βγαζεται την πλαστικη βιδουλα τορξ, στην συνεχεια απ τα δεξια το ιδιο και αφαιρειται (προσπαθωντας με διαφορους τροπους ) να βγαλεται το αυτακι εξω καθως ειναι ενσωματομενη μεσα του η αντιστρεπτικη σας.. οταν τα αφαιρεσετε τα ακρα σας ειναι ελευθερα
θ) αν δεν βγαινουν με το χερι τοτε χτυπηστε τα ελαφρυα με ενα σφυρακι
ι) τωρα ελεγχεται τα ακρα του σωληνα, καθαριστε και δειτε για τυχον φθορες αν δεν ειναι τελειως λεια υπαρχει προβλημα, (οπως ειχα εγω) αν δεν εχει προβλημα και ειναι λεια τοτε απλα βγαζεται τα παλια ρουλεμαν με τις ελαστικες ροδελες και αποστατες και βαζετε καινουρια, απλα χρειαζεστε πρεσσα ή μεγαλη υπομονη και προσοχη γιατι αν τα περασετε με σφυρακι ειναι πολυ ευαισθητα
κ) οταν αλλαξετε τα ρουλεμαν και τοποθετεισετε ξανα τα ακρα στον σωληνα να τα γρασαρετε καλα, στην συνεχεια με ενα γρυλακι κρατηστε το ακρο στο σημειο που εχετε μετρησει το υψος γ, π.χ φερνετε τ ακρο στο υψος του και περνατε μεσα απ το καρε την ραβδο και την κεντραρεται με το απεναντι καρε
λ) ολα τα υπολοιπα τα τοποθετειται οπως τα βγαλατε
τωρα οσον αφορα το αλλο θεμα εγω οταν τα εβγαλα, ειδα φθαρμενα τα ακρα του σωληνα, επειδη το εψαξα πολυ το θεμα σας αναφερω καποιες απ τις λυσεις που εχετε
α) μεταχειρισμενος αξονας (κοστος απο 250-350) αν δεν εχετε γνωστο, μπορει να εχει το ιδιο προβλημα με τον παλιο σας
β) μεταχειρισμενος αξονας ταμπουρατος απο 106-σαξο-αξ, διαφορες διαμετρου 1μμ και δεν ειναι κιτρινος χρησιμοποιειται τα ακρα τις ραβδους τις παλιες σας, κοστος (100-150ευρο) παλι αγνωστη κατασταση του αξονα
γ) αν η ζημια στα ακρα σας ειναι μικρη μπορειτε να τοποθετησετε 3πλα ρουλεμαν οπου στο σημειο που θα εχετε πατουρα να πατανε ρουλεμαν, κοστος το λιγοτερο, αγνωστη επιτυχια..
δ) κατεβασμα του αξονα και τορνος.. αλλοι τορνοι βαζουν ρουλεμαν τεφλον και δεν χαλαει ποτε 350-400ευρο (πραγματικα δεν ξερω κατα ποσο ειναι καλο αυτο)
ε) τορνος, οπου η δουλεια που γινεται για να καταλαβεται γεμιζουν την φθορα του σωληνα με ηλεκτροκολληση και τορναρουν πανω για να ερθει στην μαμα διασταση ο σωληνας και περνανε 3πλα ρουλεμαν κοστος 350+
ζ) εγω βρηκα εναν μηχανουργο γνωστο μου και φτιαξαμε τον αξονα αλλαζοντας τα ακρα του σωληνα που ειναι πρεσαριστα μεσα στον κιτρινο σωληνα
http://imaxle.co.uk/catalog/bearing-s ... nd-inner-stub-pin-set-106
σε ολες τις παραπανω περιπτωσεις πρεπει να κατεβει ο αξονας..
θελει να λυθουν καθισματα, κατανεμητης και οτιδηποτε συγκρατει αξονα με σασι, δλδ καποια λαμακια στην συνεχεια θελει 3 ατομα δυο να κρατανε απ τις 2 πλευρες και εναν να λυνει τις βιδες που ειναι 4 περαστες μεσα στην καμπινα
Τελος θα ηθελα να σας πω οτι η δουλεια ειναι πολυ δυσκολη αν δεν ειστε σιγουροι μην το ξεκινησετε καν, εγω σας λεω την αποψη μου γιατι αντιμετωπισα ολες τις δυσκολιες και δεν μου χαριστηκε τπτ! πολυ προσοχη σε οσους το δοκιμασουν γιατι παιζουμε πραγματικα με την ζωη μας και τα φρενα μας
οτιδηποτε θελετε email!!!
mech1@hotmail.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου